loading...
مهندسی برق و مخابرات
مهندس ایرج سلطانین بازدید : 364 پنجشنبه 12 مرداد 1391 نظرات (2)

به نام خدا

آزمایشگاه مدار های مخابراتی یکی از دروس تک واحدی رشته برق و الکترونیک است که همزمان با درس ۳ واحدی مدار مخابرات ارائه میشود و شامل مباحث مدولاتور و دمدولاتور AM و FM , FSK , PLL میباشد. ودر لینک ادامه مطلب این جزوه را برای دانلود قرار داده ام .

 

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 166 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (1)

 

نام روزهای هفته در ایران باستان:

به ترتیب از نخستین روز :

کیوان شید / مِهرشید /مَهشید / بهرام شید / تیر شید / اورمزد شید/ ناهید شید یا آدینه



نامگذاری روزهای هفته ابتکار بابلیان باستان بود که هر ماهی را به نام سیاره ای می گذاشتند .

نامگذاریها تقریباً بر پایه این هفت سیاره است : خورشید ، ماه ، مریخ ،عطارد ، بهرام ، ناهید ، کیوان یا زُحَل
امروزه از واژه عبری شنبه که به معنی استراحت است و اصل آن شَپَت است بهره می بریم و بقیه را یکشنبه تا پنج شنبه می گوییم و جمعه هم که عربی است یعنی جمع شدن . چون این روز روز دور هم جمع شدن است .
به MONDAY در انگلیسی دقت کنید بخش اول یعنی mon همان moon به معنی ماه است که با مهشید ما یکی است

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 214 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

به نام خدا

فیبر نوری یک محیط دی الکتریک مادی برای انتقال سیگنالهای نوری است که از ماده اصلی Sio2 با درجه خلوص بالا و مقداری مواد ناخاصی های ترکیبی در حد PPM یا PPB  ( یک ذره در میلیون و یک ذره در بیلیون) تشکیل شده است که این ماده ماده ای مانند Geo2 میتواند باشد که برای کنترل ضریب شکست ماده اصلی فیبر نوری در 2 قسمت اصلی فیبر نوری یعنی Core و Cladding استفاده میشود. ضریب شکست هسته (core) را معمولا 2% بیشتراز ضریب شکست پوشش (cladding) که برابر 1.46 میباشند در نظر میگیرند تا اصل بازتابش کلی اتفاق بیافتد.

لازم به یادآوری است که اصل بازتابش کلی در برخورد نور از محیط با ضریب شکست بیشتر (محیط غلیظ) به محیط با ضریب شکست کمتر(محیط رقیق) اتفاق می افتد و در حالت برعکس این صادق نیست و این دلیل حبس نور در داخل محیط فیبر نوری است.

البته هر فیبر نوری دارای مشخصات زاویه پذیرش نور یا حد پذیرش نور است که در مشخصات کارخانه سازنده آورده میشود واگر زاویهتابش نور از حد پذیرش فیبر فراتر شود ، دیگر فیبرنوری قادربه انتقال سیگنالهای نوری نخواهد بود و ازفیبر خارج خواهد شد.

مهمترین مسائل طراحی مسیرهای انتقال فیبر نوری تضعیف(Loss) و پاشندگی(Dispersion) است که بشرح زیر تقسیم بندی میکنیم :

الف ) تضعیف :

1-      تضعیف ذاتی فیبر  

2-       تضعیف پراکندگی اسکاترینگ

3-      تضیف  اتصالات (اسپلایس)

4-      تضعیف خمش (Bending)

ب) پاشندگی : Dispersion

     1- پاشندگی ماده فیبر(Material Dispersion)

     2- پاشندگی موجبر(Waveguide Dispersion)

     3- پاشندگی بین مدی(مخصوص فیبر مالتی مد )(Intermodal Dispersion)

     ۴- پاشندگی پلاریزه ( ناشی ازعدم کرویت دقیق مقطع فیبرنوری)

       (Polarization Mode Dispersion)

در فایل پاور پوینتی که در ادامه مطلب قرار داده ام تمامی مشخصات فیبر در حدود 33 اسلاید نشان داده شده است.

 

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 207 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

به نام خدا

درس ریاضی ۱ که عموماً در رشته های فنی و مهندسی دارای سرفصلهای یکسانی است، جزو دروس پایه رشته های فنی و مهندسی و خصوصا مهندسی برق است . در این درس مباحثی همچون نظریه اعداد حقیقی و اعداد مختلط - توابع پریودیک و خواص آنها - انتگرال جزء به جزء- محاسبه انتگرال- تابع تیلور و تابع فوریه و سریها و دنباله های عددی و ... است که مدرسین مختلف بر اساس صلیقه خود از مراجع مختلف در این زمینه مانند جرج توماس یا سیلورمن و .. تدریس میکنند و در این میان بعلت پیچیدگی و حجم زیاد مطالب دانشجو با سردرگمی درس را فرا میگیرد.

جهت جوابگویی به نیازهای منابع علمی دانشجویان و رفع مشکلات پراکندگی مطالب این جزوه عالی در زمینه مطالب درسی ریاضی ۱ را که منحصر بفرد است در اختیار شما عزیزان قرار میدهم امیدوارم مفید واقع شود.

 

دانلود در ادامه مطلب :

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 525 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

به نام خدا

آزمایشگاه دیجیتال یک درس ۱ واحدی عملی از دروس تخصصی مهندسی الکترونیک است که همراه یا بعد از درس تئوری اصول دیجیتال ارائه میشود. در این درس عملی با اصول مدارات  و گیتهای منطقی و آی سی های TTL , CMOS با سریالهای ۷۴XX و ۴۰XX یا ۴۵XX آشنا میشویم درضمن با مدارات فلیپ فلاپ و مالتی پلکسینگ و دی مالتی پلکسینگ و .. نیز آشنا خواهیم شد.

گزارش کاری که در لینک دانلود زیر قرار داده ام توسط آقایان رسول شیری و میثم جعفری تهیه شده است و دستور کار مرتب و خوبی است. امید است برای دانشجویان عزیز مفید واقع شود. انشاءا..

  دانلود دستور کار آز دیجیتال در ادامه مطلب :

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 445 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (2)

                                             به نام خدا

پروژه کنترل دور موتور DC با آی سی 555 و سنسورهای مادون قرمز:

امواج الکترومعناطیسی، انرژی انتقال داده شده در فضا می باشند که به شکل نوسانات پریودیک میدانهای الکتریکی و مغناطیسی، با سرعت نور در فضا منتشر می‌گردند. خصوصیات یک موج الکترومغناطیسی، از طریق فرکانس و طول موج آن مشخص می‌شود. این دو عامل به سرعت نور مرتبط بوده و فرمول آن به صورت « سرعت نور = فرکانس× طول موج » می باشد. فرکانس یک موج الکترومغناطیسی، به منبع آن بستگی دارد. در طبیعت فرکانس های زیادی وجود دارند که شامل فرکانس‌های پایین امواج الکتریکی تا فرکانسهای خیلی بالای اشعه های گاما، که بوسیله هسته های اتم ایجاد می شوند، می گردند. این دامنه وسیع فرکانس امواج الکترومغناطیسی، طیفهای مختلف الکترومغناطیسی را تشکیل می‌دهند. طیف الکترومغناطیسی می تواند بر اساس تغییرات طول موج و فرکانس، به چندین ناحیه تقسیم شود که در بین آنها، فقط باند خیلی باریکی از طیف، یعنی از700 تا400 نانومتر، با چشم انسان قابل رویت می باشد. همانطور که در شکل می بینید.انسان می تواند طول موجهای بین 380nm-770nm را ببیند. طول موجهای کمتر از 380nm را ماوراء بنفش وطول موجهای بیشتر از 770nm را مادون قرمز می گویند. LED های مادون قرمز گیرنده سیاه رنگ و نوع فرستنده آن داری رنگی روشنتر از گیرنده است.

دانلود فایل پروژه در ادامه مطلب:

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 1094 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (1)

به نام خدا

نشریه 110  جزو دروس نظام مهندسی  ساختمان در رشته های برق میباشد که شامل دوجلد است که در سال 1382 توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت تنظیم و ابلاغ شده است.

جلد 1: در خصوص تاسیسات برقی فشار ضعیف و فشار متوسط است که در تاسیسات برقی ساختمانها کاربرد دارد.

جلد 2 : در خصوص تاسیسات برقی جریان ضعیف میباشد که شامل کابلهای فرکانس پایین مثل خط تلفن- سیستمهای حفاظتی ساختمان-سیستم های تلویزیونی و سیستم دربازکن و .. است که رعایت آن در کارهای اجرایی ساختمانها امر اجباری است.

دانلود این نشریه میتواند برای امتحان نظام مهندسی ساختمان رشته های برق مفید باشد.

برگرفته از: powerengineering.blogfa.com

دانلود در ادامه مطلب :

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 1315 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (2)

Main Distribution frame) MDF)

 

به عنوان بخش توزیع كننده اصلی كلیه خطوط ورودی و خروجی  در هر مركز مخابرات محلی است ،كه به عنوان اینترفیسی بین مشترك و مركز تلفن ( سوئیچ ) سالن دستگاه قرار می گیرد.

سالن MDF از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است:

1-  طبقات افقی = APOS

2- طبقات عمودی = BPOS

3-  ارتباط بین طبقات افقی و عمودی

1- ترمینال های افقی:كابلهای مربوط به این قسمت  مستقیما به مركز تلفن  ،دستگاه (سوئیچ) وصل می شود و شامل یك سری ردیف ها است كه شماره های مشتركین (Extension )،خطوط شهری (Trunk ) روی این ترمینالها قرار گرفته است.

شماره های مشتركین و Trunk به صورت استاندارد 16 ،24 یا 32زوج سیم به سالن دستگاه می رود و به سوئیچ وصل می شود. و این عدد ها  یستگی به نوع كارت مركز تلفن می باشد . سابقا جهت اعمال ایزوله های مختلف از روی طبقات افقی صورت می گرفت اما اكنون بیشتر از طریق نرم افزار سویئچ انجام می شود.

انواع ایزوله : ایزوله رنگ سبز به جهت قطع شخصی، ایزوله رنگ قرمز جهت قطع مزاحمت، ایزوله رنگ سفید جهت قطع (Howler ton)و ایزوله رنگ قهوه ای جهت امتحان و تست استفاده  می شود

2- ترمینال های عمودی: شماره اتصال مشترك را روی بوخت عمودی مشخص می كنیم. جهت آدرس دهی هرمشترك روی ترمینال های عمودی به ردیف طبقه واتصالی تقسیم می شود.

سیم های رسیده از مشترك پس از عبور از پست و كافو ، كانال ،حوضچه و اتاق كابل به صورت 100 زوج یا200زوج وارد  MDFشده و هر زوج سیم مشخص كننده یك مشترك می باشد و روی طبقات عمودی یا بوخت عمودی قرار می گیرد.

روی هر اتصالی در بوخت عمودی فیوز های قرار می دهند در صورت نبودن فیوز خط حالت پاره یا اتصال باز می باشد كه جهت جلو گیری از ورود ولتاژ به سالن می باشد.

3- ارتباط بین طبقات عمودی و افقی: هر شماره رسیده از سالن بر روی طبقات افقی بایستی با توجه به ادرس ردیف و طبقه و اتصالی به مشتركین اختصاص داده شود. عمل برقراری ارتباط بین طبقات عمودی و افقی را رانژه كردن می گویند. ارتباط بین این طبقات توسط سیم مخصوصی به نام سیم رانژه  انجام می شود.

انواع MDF : كلا دو مدل MDF وجود دارد. 1- MDF دیواری  .  2- MDF سالنی ،كه با ظرفیت های مختلفی وجود دارند و این ظرفیتها بستگی به ظرفیت كلی مركز تلفن ( سوئیچ ) و كابلهای خروجی سمت مستركین دارد .

1-  سه بوخت

2-  پنج بوخت

3-  شش بوخت

4-  هشت بوخت

(منظور از بوخت تعداد ستون های اصلی MDF می باشد)

ترمینال ها می تواند ار نوع گروز ، زیمنس و یا N.C که به رنگ سفید هستند در بالای MDF به صورت افقی نصب می شوند و کابل های سمت مركز تلفن  روی آنها قیچی می شود. بعضی از این این ترمینال ها دو سمت ترمینال به یکدیگر وصل هستند و نیازی به استفاده از فیوز نمی باشد.

ترمینال هایی مانند زیمنس ، گروز و یا  N.O که  MDFكه در قسمت دیگر MDF  سالنی به صورت عمودی نصب می شوند و کابل های مشترکین روی آنها قیچی می شود. در بعضی از  این ترمینال ها بخش ورودی و خروجی ترمینال از یکدیگر جدا بوده و با استفاده از فیوز به هم متصل می شوند. و بعضی نیز بخش ورودی و خروجی ترمینال  به یكدیگر وصل بوده و نیازی به فیوز نمی باشد .ولی می توان از فیوز نیز استفاده كرد.

در ارتباط طبقات عمودی و افقی MDF از سیم رانژه استفاده می شود. علت استفاده از طبقات عمودی و افقی سادگی تغییر محل شماره مشترک است. زمانی که مشترک تقاضای انتقال و یا  درخواست  شماره جدید را داشته باشد مکان اتصال سیم رانژه را در بوخت عمودی تغییر می دهند.

در اتاق سانترال سیستم سوئیچ قرار گرفته است که سیم ها از طریق کانال زمینی(در بعضی مراکز از طریق لدر) به این اتاق رسیده اند.

اتاق شارژ جهت نصب شارژر مرکز تلفن می باشد. باتری ها نیز که عمدتا جهت تامین جریان بالاتر از نوع اسیدی سربی و یا باتری های خشک آن استفاده می شود، در اتاق جداگانه ای نصب می گردند.

مرجع : سایت ایران آموزش

 

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 378 دوشنبه 15 خرداد 1391 نظرات (0)

به نام خدا

در فایل pdf زیر که در لینک دانلود قرار داده ام اصول اولیه و مفاهیم PCB شرح داده شده است.برای اینکه بتوانیم با اصول و تعاریف مدار چاپی مانند تریس ها و اسلاتها و سوئیچها آشنا شویم این فایل میتواند مفید واقع شود. در ضمن همه مفاهیم و تعاریف بصورت دو زبانه فارسی و انگلیسی میباشد.

دانلود فایل در ادامه مطلب :

 

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 142 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

میوه بر شاخه شدم ...      سنگ پاره بر کف کودک

طلسم معجزتی مگر پناهم دهد از گزند خویشتنم

چنین که دست تطاول به خود گشاده  منم

بالا بلند!

بر  جلو گاه  منظرم چون گردش اطلسی ابر قدم بردار

چنان کن که مجالی اندکک را در خور است

که تبردار حادثه را دست خسته به فرمان نیست!

با ما گفته بودند     .... باما گفته بودند :

آن کلام مقدس را لیکن با شما خواهیم آموخت

ولی بخاطر آن عقوبتی جانفرسای را تحمل می بایدتان کرد

عقوبت جانفرسای را چندان تاب آور  بیماری که ..

کلام مقدسمان باری از خاطر گریخت !!!

احمد شاملو .....

                                    یادش گرامی باد.

 

 

 

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 422 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)

 

به نام خدا

مدارات ترانزیستوری امروزه چیز جدیدی در علم الکترونیک نمیباشد و سالهاست که مورد استفاده قرار میگیرد. درست است که تاریخچه ساخت ترانزیستور به سال 1957  برمیگردد ولی مدارات مجتمع  با ساختار ترانزیستوری بیش از چند دهه از عمر آن نمیگذرد.

در لینک زیر کتاب 200 مدار ترانزیستوری نوشته Colin Mitchell به زبان اصلی برای استفاده دانشجویان و علاقمندان گذاشته شده است که تنوع و تکنیکهای بکار رفته در آنها جالب است:

 

 

دانلود کتاب در ادامه مطلب :

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 118 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

به نام خدا

استقاده از ADSL بدلیل وجود  امکانات فراوان شبکه کابل مسی که بخش  عظیمی از شبکه دسترسی مخابرات کشور را شامل میشود، این روزها توسط اپراتورهای مخابراتی بسیار مورد توجه قرار گرفته و روز به روز در حال گسترش است.

در این میان این سیستم (ADSL)دارای الزامات و محدودیت هایی است که کمتر به آن توجه شده است و از لحاظ فنی و علمی به آن پرداخته نشده است.

پاور پوینتی که در لینک زیر قرارداده ام و توسط اینجانب تهیه شده است ، به این موضوع میپردازد. امید است مفید واقع شود.انشاءا..

توجه: فایل دانلود شده از لینک زیر را با winrar باز کنید.

 

 

 

دانلود در ادامه مطلب :

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 288 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به نام خدا

جهت راهنمایی دانشجویان عزیز با مراجع و منابع درسی رشته برق ، لیست زیر ارائه میشود:

1- الکترومغناطیس  :

- الکترومغناطیس میدان و موج – چنگ

- الکترومغناطیس – ویلیام هیت

- الکترومغناطیس – دکتر احمد صفایی

- الکترومغناطیس - دکتر سلیمانی

2-معادلات دیفرانسیل :

- معادلات دیفرانسیل – دکتر مسعود نیکوکار

- معادلات دیفرانسیل – بویس و دیپریما

-  معادلات دیفرانسیل – سیمونز

- معادلات دیفرانسیل – دکتر شیدفر

3- ریاضی مهندسی :

- ریاضیات مهندسی پیشرفته (جلد 2) - کرویت سیگ

- ریاضیات مهندسی پیشرفته – وایلی

- مجموعه سوالات ریاضیات مهندسی برای کارشناسی ارشد – دکتر نیکوکار

4- الکترونیک :

- میکروالکترونیک – آدل سدرا و کنت اسمیت – ترجمه ملکان و واحدی

- الکترونیک - نشلسکی

- مدارهای الکترونیک – گری میر

- تحلیل و طراحی مدارهای الکترونیک (2 جلد) – تقی شفیعی

- الکترونیک (2 جلد) – میرعشقی

- الکترونیک 3 – دکتر نشاطی (فقط مباحث الکترونیک 3)

5- مدار:

- نظریه اساسی مدارها و شبکه ها (2 جلد) – چارلز دسور – ترجمه جبه دار

- تحلیل مهندسی مدار – هیت – ترجمه دیانی

- مدارهای الکتریکی – دکتر عابدی

- مدارهای الکتریکی – دکتر نیکروش

- مدارهای الکتریکی – دکتر هدتنی

6- کنترل :

- سیستم های کنترل خطی – اوگاتا – ترجمه دیانی

- کنترل خطی – دورف

- کنترل خطی – بنجامین کو

- کنترل خطی – دکتر خاکی صدیق

- سیستم های کنترل خطی – کامران خسرویان کرمانی

7-ماشین های الکتریکی :

- ماشین های الکتریکی – پ س سن

- ماشین های الکتریکی – چاپمن

- ماشین های الکتریکی – سلمون ترجمه لسانی

- ماشین های الکتریکی – فیتز جرالد

- ماشین های الکتریکی – بیمباهارا

- ماشین های الکتریکی با کاربرد هایی از الکترونیک قدرت – ال هاواری

8- آمار و احتمال :

- آمار و احتمال – شلدون راس

- آمار و احتمال – والدپول

- آمار و احتمال – دریک

- نظریه احتمالات و نتیجه گیری آماری – لارسون

- آمار و احتمال (2 جلد) – دکتر نیکوکار

- تئوری احتمالات و آمار کاربردی – دکتر آریانژاد

9- تجزیه و تحلیل سیگنال  :

- سیگنال ها و سیستم ها - اپنهایم

- سری شومز DSP

10- بررسی سیستم های قدرت :

- بررسی سیستم های فدرت – استیونسن

- بررسی سیستم های فدرت – گلاور

- بررسی سیستم های فدرت – الگرد

- بررسی سیستم های فدرت – تالیف هادی سعادت – ترجمه کاظمی

11-مخابرات:

- سیستم های مخابراتی – کارلسون

-  مخابرات – دکتر عارف

12- مدارهای مخابرانی :

- مدارهای مخابراتی – کارلسون

13-اندازه گیری الکتریکی :

- اندازه گیری الکتریکی – ساونی

14- تکنیک پالس:

- تکنیک پالس – معتمدی و نشاطی

15- محاسبات عددی :

- محاسبات عددی – دکتر نیکوکار و درویش

- محاسبات عددی – دکتر دهمرده

16- ریاضیات عمومی :

- حساب دیفرانسیل و انتگرال - توماس

- حساب دیفرانسیل و انتگرال – سیلورمن

- حساب دیفرانسیل و انتگرال – لیتهولد

- حساب دیفرانسیل و انتگرال – آدامز

- ریاضی مهندسی – کرویت سیگ ج 1

- ریاضی عمومی – مارون

17- زبان انگلیسی  :

- زبان عمومی برای رشته های مهندسی – حقانی و جمعی از نویسندگان

- زبان برای دانشجویان مهندسی برق - حقانی

18- مدار منطقی :

- طراحی دیجیتال – موریس مانو

19- معماری کامپیوتر:

- معماری کامپیوتر – موریس مانو

- معماری کامپیوتر ( ارشد) - یوسفی

20- میکرو پروسسور:

- میکروپروسسور 8086 – دکتر خاکی

- میکروکنترلر 8051 – مکنزی

- Z80

- میکروکنترلر 8051 – مزیدی

21- پردازش تصویر:

- پردازش تصویر – گونزالس

22- برنامه نویسی مقدماتی:

- برنامه نویسیC – جعفر نژاد قمی

- برنامه نویسی به زبان پاسکال – جعفر نژاد قمی

- برنامه نویسی ساخت یافته به زبان پاسکال و حل مسائل نمونه – کافمن

23- فیزیک عمومی1  :

- فیزیک ج 1 – هالیدی

- مکانیک تحلیلی – سایمون

- مکانیک تحلیلی – فولز

24- فیزیک عمومی 2  :

- فیزیک جلد 3 – هالیدی

- الکترومغناطیس – ریتس

- الکترومغناطیس – آلونسو و فین

- مبانی نظری الکترومغناطیس - میلفورد

- فیزیک کوانتومی – گاسیورویچ

- فیریک کوانتومی – سل ویدر

25- شبکه های کامپیوتری :

- شبکه های کامپیوتری – تنن بام

26- طراحی الگوریتم:

- طراحی الگوریتم – دکتر نعیمی پور

27- مهندسی نرم افزار :

- مهندسی نرم افزار – راجر اس پرسمن

28- هوش مصنوعی:

- هوش مصنوعی – ترجمه و تالیف دکتر مهرداد فهیمی

- هوش مصنوعی – ترجمه رهنمون و هماوندی

مهندس ایرج سلطانین بازدید : 223 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

این جزوه در 110 صفحه میتواند برای دانشجویان مفید باشد.

سر فصل مطالب جزوه اندازه گیری

- مفهوم و اهمیت اندازه گیری الكتریكی

- اجزاء سیستمهای اندازه گیری

- خطاها و آنالیز آن 

- طبقه بندی دستگاههای اندازه گیری

- دستگاههای اندازه گیری آنالوگ ،  مغناطیس ثابت و سیم پیچ متحرك و بالعكس با آهن متحرك ،  الكترودینامیكی  ، فرودینامیكی القائی ، الكترواستاتیكی ، .....

- دستگاههای اندازه گیری جریان و ولتاژ DC و AC  و  روشهای اندازه گیری مقادیر خیلی كم و خیلی زیاد ولتاژ و جریان

- دستگاههای اندازه گیری با ضرب كننده ها

- اندازه گیری توان اكتیو و راكتیو یك فاز و سه فاز.

- اندازه گیری مقاومتها ، خازنها ، سلفها و ضریب Q ،  پلهای اندازه گیری و كاربرد آنها

- ترانسدیوسرهای اثر هال ( Hall Effect Transducers )

- اسیلوسكوپهای عادی و دستگاههای ثبات

- دستگاههای اندازه گیری دیجیتال ،  اندازه گیری فركانس و هارمونیكها - اسیلوسكوپهای پیشرفته

- دستگاههای اندازه گیری نظیر : SVTM ,  CURVE TRACER ,  VTVM , WAVE ANALYZER

از سایت تکنو الکترو

دانلود در ادامه مطلب

درباره ما
Profile Pic
این سایت در نظر دارد با ارائه مطالب علمی و تخصصی در زمینه علوم مهندسی برق و مخابرات و کامپیوتر محیطی علمی برای دانشجویان و علاقمندان ایجاد نماید.مهندس ایرج سلطانین(کارشناس ارشد الکترونیک)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدامیک از مطالب زیر را بیشتر در سایت می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 113
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 143
  • بازدید کلی : 14,959